Kampagne

Din Lokale Optiker - Se din by gennem lokale briller

En undersøgelse, foretaget af AB Analyse i september 2018 på vegne af OptikTeam viser, at når danskerne skal ud og have nye briller, så foregår det på god ”gammeldags” maner: Vi går til optikeren.

Hellere butik end internet

Knap 75 pct. af de adspurgte brillebrugere i undersøgelsen svarede, at de helst henter brilleinspiration hos optikeren. Under 25 pct. går på nettet eller lader sig inspirere på sociale medier, mens en lille andel orienterer sig mod venner og familie. Og det glæder vores 160 individuelle optikere:

- Man taler i dag ofte om, hvor meget tid vi bruger online, og hvor meget vi orienterer os mod sociale medier som Facebook og Instagram for inspiration til, hvilket tøj og hvilke accessories vi køber. Derfor er det glædeligt, at tendensen på briller er lige modsat. Her er den personlige kontakt, råd og vejledning stadig vigtigst.

- Nu skal det ikke lyde som om brillekøb kun foregår ”offline”, og at nettet slet ikke er vigtigt. Mange kunder søger efter optikbutikker online – men i sidste ende går størstedelen af dem ned i butikken, hvor de kan få en snak med optikeren ansigt-til-ansigt.

Optikeren skal være lokal

Når vi køber nye briller, så foregår det desuden helst i lokalområdet. Undersøgelsen viser nemlig, at 61,5 pct. helst køber briller hos optikeren i den by, de bor i – mens størstedelen af de, der søger udenbys for at komme til optiker, højst rejser 20 km væk fra hjemmet.

Desuden viser tallene, at det for hele 90 pct. ikke har nogen betydning, om optikeren er en del af en stor, kendt optikerkæder. Og det tal vækker begejstring!

Som individuel og selvstændig butik har vi ikke mulighed for at køre store landsdækkende kampagner og reklamer på TV for at få opmærksomhed. Vores styrke ligger i, at vi kan prioritere den personlige, individuelle rådgivning, og derfor er det dejligt at få bekræftet, at kunderne netop søger individuelle løsninger - og dermed butikker, der ikke bare er en kopi af dem i nabobyen.